Τρίτη 29 Απριλίου 2014

Η βασιλεία του Γεωργίου Α' - ο Χαρίλαος Τρικούπης.

   ιστορική γραμμή
1. Ποιος ήταν ο διάδοχος του Όθωνα;
Η απομάκρυνση του Όθωνα οδήγησε στην εκλογή του Δανού πρίγκιπα Γεώργιου, ο οποίος ανακηρύχθηκε βασιλιάς των Ελλήνων (1863). Βασίλεψε για πενήντα περίπου χρόνια, ως το 1913. Την ίδια χρονιά οι Άγγλοι παραχώρησαν τα Επτάνησα στην Ελλάδα, ως δώρο στο νέο βασιλιά.
King George of Hellenes.jpg

Ο Χριστιανός - Γουλιέλμος - Φερδινάνδος - Αδόλφος - Γεώργιος, γνωστός ως Γεώργιος Α΄, υπήρξε ο μακροβιότερος βασιλιάς των Ελλήνων, για 50 χρόνια, από το 1863 μέχρι το 1913. Ήταν ο δεύτερος κατά σειρά Βασιλιάς της νεότερης Ελλάδας μετά τον Όθωνα και αρχηγός νέου Βασιλικού Οίκου. Γεννήθηκε στην Κοπεγχάγη στις 24 Δεκεμβρίου 1845 και ήταν ο δευτερότοκος γιος του πρίγκιπα και μετέπειτα Βασιλιά της Δανίας, Χριστιανού Θ'. Από τον βασιλικό οίκο του Γεωργίου Α΄ προέρχονταν όλοι οι βασιλείς της Ελλάδας, για 111 χρόνια, από το 1863 έως την αλλαγή του πολιτεύματος σε Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία με το δημοψήφισμα του 1974.
Το 1867 ο Γεώργιος γνώρισε και παντρεύτηκε, στην Αγία Πετρούπολη, την δεκαεξάχρονη τότε Μεγάλη Δούκισσα Όλγα Κωνσταντίνοβνα της Ρωσίας. Με τον Γεώργιο απέκτησαν 8 παιδιά.
Ο 17χρονος Δανός Γεώργιος Α' έμαθε ότι θα γίνει βασιλιάς της ...
Ο βασιλεύς των Ελλήνων Γεώργιος Α΄και η βασίλισσα Όλγα.

Η βασιλεία του Γεωργίου Α'-ο Χαρίλαος Τρικούπης
Η άφιξη του Γεωργίου Α΄στο Φάληρο στις 10-10-1863 με τη Φρεγάτα "Ελλάς" που τη συνοδεύουν τιμητικά δύο πολεμικά πλοία της Γαλλίας και της Μεγάλης Βρετανίας
Πρώτοι Σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες - Το Παναθηναϊκό Στάδιο ...

Την περίοδο της βασιλείας του Γεωργίου Α΄ έγιναν στην Αθήνα το 1896 , 
οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες.
Σπύρος Λούης - Βιογραφία - Σαν Σήμερα .gr
Ο μαραθωνοδρόμος Σπύρος Λούης στους Ολυμπιακούς του 1896.
                                       
                                       
2. Πώς κυβέρνησε ο Γεώργιος ο Α΄;
  • Ο νέος βασιλιάς κατέβαλε προσπάθειες για τον εκσυγχρονισμό της χώρας και την εδαφική της επέκταση. 
  • Το 1864 ψηφίστηκε νέο, πιο δημοκρατικό Σύνταγμα που περιόριζε ακόμη περισσότερο την εξουσία του βασιλιά και αναγνώριζε για την Ελλάδα το πολίτευμα της βασιλευομένης δημοκρατίας.
  • Ενσωματώθηκε στο ελληνικό κράτος η Θεσσαλία (1881) καθώς και ο σημερινός νομός της Άρτας, με αποτέλεσμα να αυξηθεί ο πληθυσμός αλλά και οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις.

Η θριαμβευτική είσοδος του βασιλέως Γεωργίου του Α΄με τον διάδοχο Κωνσταντίνο τον Α΄στη Θεσσαλονίκη μετά το τέλος των Βαλκανικών πολέμων.

Η δολοφονία του Γεωργίου του Α΄στη Θεσσαλονίκη από τον Αλέξανδρο Σχινά.

Μια φορά κι έναν καιρό στο Τατόι – Η ιστορία του και φωτογραφίες ...
Το Τατόι βρίσκεται 15 χιλιόμετρα βόρεια της Αθήνας. Στο κτήμα βρίσκεται το θερινό ανάκτορο της πρώην ελληνικής βασιλικής οικογένειας.
Ο ΧΑΡΙΛΑΟΣ ΤΡΙΚΟΥΠΗΣ
O Χαρίλαος Τρικούπης (11 Ιουλίου 1832 - 30 Μαρτίου 1896) ήταν Έλληνας διπλωμάτης, πολιτικός και Πρωθυπουργός.
Ο Τρικούπης κυριάρχησε στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας επί 19 χρόνια, από το 1875 έως το 1894, παίρνοντας τη θέση του πρωθυπουργού επτά συνολικά φορές και κυβέρνησε τη χώρα για σχεδόν 10 χρόνια από τα 20 αυτής της περιόδου. Στην τελευταία του κυβέρνηση δεν μπόρεσε να αντεπεξέλθει στις οικονομικές υποχρεώσεις που είχε δημιουργήσει έναντι των ξένων δανειστών με συνέπεια να επέλθει η πτώχευση της Ελλάδας.

3. Ποιο ήταν το έργο του Τρικούπη;
  • Συμβάλλει αποφασιστικά στην προσάρτηση του νομού Άρτας .
  • Είναι νομικός και διπλωμάτης, έχει διατελέσει υπουργός και γίνεται πρωθυπουργός της χώρας.
  • Γνωρίζει τις περιορισμένες δυνατότητες του κράτους και δεν ενθαρρύνει επαναστατικά κινήματα στις περιοχές εκτός Ελλάδας.
  • Ιδρύει σχολεία και εκκλησίες στις αλύτρωτες περιοχές, ώστε να τονώσει την ελληνικότητά τους.
  • Ενισχύει τη Δημοκρατία και ασχολείται με την οργάνωση και τον εκσυγχρονισμό του κράτους.
  • Πραγματοποιεί σημαντικά έργα (διάνοιξη της διώρυγας της Κορίνθου, αποξήρανση της λίμνης Κωπαΐδας).
  • Βελτιώνει τις συγκοινωνίες, το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο.
  • Παίρνει δάνεια από το εξωτερικό για την εκτέλεση των έργων.

Εργασίες της διάνοιξης της διώρυγας της Κορίνθου.
Κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1880-1893, έργο του Έλληνα μηχανικού Πέτρου Πρωτοπαπαδάκη. Στο έργο, που συντελέστηκε τμηματικά, δούλεψαν συνολικά πάνω από 2.500 εργάτες.

"Τα εγκαίνια της Διώρυγος της Κορίνθου" του Κ. Βολανάκη (25 Ιουλίου 1893)

Οι πρώτες ατμάμαξες της εποχής του Τρικούπη.
Ο πρώτος σιδηροδρομικός σταθμός στο πάρκο Σ.Π.Κ. στον Πύργο.
Πύργος, 22/9/1878. Ένας από τους πιο λαμπρούς δημάρχους των Λετρίνων, ο Πέτρος Αυγερινός καλεί στην πόλη το μηχανικό Αλ Στρέιτ και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο τον προϋπολογισμό του κόστους κατασκευής του πρώτου δημοτικού σιδηροδρόμου στη χώρα (!), της πρώτης σιδηροδρομικής γραμμής στην Ελλάδα, εκτός Αττικής, τη σύνδεση δια σιδηροδρόμου του Πύργου με το λιμάνι του Κατακόλου. Η σκοπιμότητα τής κατασκευής αυτής σχετιζόταν με την ανάγκη να συνδεθεί ο Πύργος, σημαντικό γεωργικό και εμποροβιομηχανικό κέντρο τής πλούσιας Ηλείας, με το επίνειό του, το Κατάκολο, προκειμένου να διευκολυνθούν οι εξαγωγές γεωργικών προϊόντων και ειδικά τής σταφίδας. Το Φεβρουάριο του 1883 φθάνει στην πόλη του Πύργου ο Βασιλιάς Γεώργιος και εγκαινιάζεται η γραμμή ως τοπικός ατμοκίνητος τροχιόδρομος (τραμ). Έξι μήνες μετά, ιδρύεται η ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΠΥΡΓΟΥ – ΚΑΤΑΚΟΛΟΥ Α.Ε., στην οποία μέτοχος είναι και ο Δήμος Λετρίνων.

Καθώς όμως η Ελλάδα είχε δανειστεί μεγάλα ποσά και οι φόροι δεν συλλέγονταν σωστά, τα έξοδα του κράτους ήταν περισσότερα από τα έσοδα. Το 1893 ο Τρικούπης κήρυξε πτώχευση και λίγο αργότερα η χώρα δέχτηκε Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο, προκειμένου να πληρωθεί το υπέρογκο δημόσιο χρέος της.